کمی تا قسمتی برفی
 
 
سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, :: 1:41 ::  نويسنده : نیما توکلی

  عدم رعایت استانداردهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو: مهمترین هدف یک وب سایت این است که محصولات و یا خدمات یک کسب و کار را در معرض دید مشترین هدف آن قرار دهد. اگر در هنگام طراحی سایت، آن وب سایت برای کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو نسبت به کلمات کلیدی خاص بهینه نشده باشد قطعاً به هدف اصلی خود نخواهد رسید.
    استفاده از فایل های همچون PDF و یا word بعنوان صفحات آن وب سایت: مخاطبان یک وب سایت از اینکه در هنگام مرور در یک وب سایت با یک فایل غیر از فرمت HTML که یک فرمت معمول برای سایر مرورگرها است، مواجه شوند بیزارند.
    عدم تغییر رنگ پیوندهای دیده شده توسط کاربر در یک وب سایت: یکی از بهترین کارها در طراحی سایت این است که کاربر بداند که هم اکنون در چه صفحه ای است و یا اینکه قبلاً در چه صفحاتی رفته است. این امر به کاربر کمک می کند تا مرور صفحات بعدی را راحتتر انجام دهد.
    استفاده از متن بدون فرمت بندی، پاراگراف بندی و استفاده از تصاویر در یک صفحه وب: خواندن متن تایپ شده در صفحه وب بدون هیچگونه فرمت بندی اعم از سر تیتر، لیست ها، پاراگرافهای کوتاه، فاصله خطوط بیشتر و ... برای کاربران بسیار آزار دهنده است.
    استفاده از فونت ثابت و غیر قابل تغییر در اندازه آن: کاربر هنگام مرور در وب سایت باید بتواند براحتی از طریق مرورگر وب فونت متن صفحات وب را تغییر دهد. در 95% از موارد اندازه فونت وب سایت ها برای مخاطبان آن مناسب نیست.
    استفاده از عنوان صفحات نامناسب برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر: عنوان صفحات هر وب سایت یکی از عوامل مهم در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. اگر از عناوین نا مناسب استفاده شود قطعاً وب سایت رتبه خوبی را در موتورهای جستجوگر کسب نمی کند.
    استفاده از هر چیزی که جنبه تبلیغاتی دارد: کاربرانی که در یک وب سایت مرور می کنند معمولاً از باز شدن پنجره Pop up تبلیغاتی و یا هر چیزی که حرکت آن ها را تحت تاثیر قرار دهد بیزارند.
    عدم وجود یک توافق نامه امنیتی میان وب سایت و کاربر: در وب سایت هایی که مخاطب اطلاعات خود را به هر نحوی در فرم های آنلاین در اختیار صاحبان وب سایت قرار می دهد باید بداند که صاحبان آن وب سایت با آن اطلاعات چه می کنند. معمولاً با نوشتن یک توافق نامه امنیتی این موضوعات برای کاربران تشریح می گردد.
    باز شدن پنجره های جدید در یک وب سایت: این عمل باعث می شود که کاربر تعداد پنجره های زیادی از وب سایت را باز شده داشته باشد و این کار مرور او را در وب سایت مشکل می نماید و وی دچار سردرگمی می شود.
    پس از دیدن وب سایت، کاربر جواب سئوال خود را دریافت نکند: محتوا یک وب سایت باید بگونه ای تدوین شود که کاربر تمامی سئوالات خود را در مورد دریافت محصولات و یا خدمات دریافت نماید و در واقع وی سردرگم نشود.
 

 



سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, :: 1:29 ::  نويسنده : نیما توکلی

وب سایت ها بر اساس کاربردشان و روش طراحی به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

    وب سایت استاتیک: وب سایتی است که در طراحی آنها از HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می شود و محتوا این وب سایت ها فقط توسط افراد حرفه ای و متخصص وب قابل بروز رسانی است. هزینه طراحی این وب سایت ها پایین است اما هزینه نگهداری و بروز رسانی آنها بالا است.
    وب سایت های داینامیک: وب سایت هایی هستند که به کمک برنامه نویسی وب و سیستم مدیریت محتوا تولید شده و محتوای این وب سایت ها توسط صاحبان آنها قابل بروز رسانی و تغییر است. این وب سایت ها معمولاً با زبانهای برنامه نویسی ASP.Net، PHP و ... ایجاد می شوند و از تکنولوژی های Ajax و Silverlight نیز بهره می برند. مزیت این نوع از وب سایت نسبت به وب سایت استاتیک این است که صفحات آن قابل اضافه شدن و داده های آنها قابل تغییر است.
    پرتال (پورتال): پرتال ها به وب سایت های بزرگ و داینامیک اطلاق می شود که معمولاً از چند وب سایت در کنار هم تشکیل می شوند و برای استفاده سازمانهای بزرگ و متوسط بکار می روند. بعنوان مثال پرتال های خبری که شامل بخش های انتشار خبر، عضوگیری، نظر سنجی و ... می باشد.
    وب سایت های متحرک (فلش): اینگونه وب سایت ها از جذابیت گرافیکی و بصری بسیار بالایی برخوردار هستند اما سه اشکال عمده دارند که یکی بارگذاری کند این وب سایت ها در اینترنت، عدم خوانده شدن محتوا این وب سایت ها توسط موتورهای جستجوگر و همچنین عدم توانایی در بروز رسانی این وب سایت ها توسط صاحبان آنها خواهد بود.

 



دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 3:21 ::  نويسنده : نیما توکلی

جنگل ثمر نداشت ، تبر اختراع شد
شیطان‌خبر نداشت، بشر اختراع شد

« هابیل » ها مزاحم « قابیل » می‌شدند
افسانه ی « حقوق بشر »  اختراع شد

مـردم خیال فخر فروشی نداشتند
شیـئی شبـیه سكه ی  زر اختراع شد
 
فكر جنایت از سر آدم  نمی‌گذشت
تا اینكه تیغ و تیر و سپر اختراع شد

با خواهش جماعـت  علاف اهل دل
چیزی به نام شعر و هنر اختراع شد

اینگونه‌ شد كه ‌مخترع ‌از خیر ما گذشت
اینگونه ‌شد كه‌ حضرت « شر » اختراع شد

دنیا به‌ كام بود و … حقیقت؟! مورخان !
ما را خبر كنید؛ اگر اختراع شد



دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 3:20 ::  نويسنده : نیما توکلی

آسمان بارانی است

اشك من هم جاری است

شاید این ابر كه می نالد و می گرید از درد من است

آخری اخر ابر هم - از دلم با خبر است

شاید او می داند

كه فرو خوردن اشك

قاتل جان من است

من به زیر باران از غم و درد خودم می نالم

اشك خود را كه نگه می دارم با یه بغض كهنه

من رهایش كردم باز زیر باران

من به زیر باران اشكها می ریزم

همگان در گذرند

باز بی هیچ تامل در من

سر به سوی آسمان می سایم؛

من نمی دانم...

صورتم بارانی است یا آسمان بارانی است



دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 3:18 ::  نويسنده : نیما توکلی


 

امیدم باش َ

امید آخرینم باش

و نوشدارو برایم باش

برای این دل ریشم تو مرحم باش

تو با مهرت عزیزم باش

تو عشقم باش

تو تنها در كنارم باش

ولیكن تا دم اخر

كنارم باش

كنارم باش

 

 



دو شنبه 16 خرداد 1390برچسب:, :: 2:29 ::  نويسنده : نیما توکلی

چگونه بی تو سر كنم

 

چگونه شب سحر كنم

بدون تو چه آسمان حرام گشته بر دلم

بدون تو چه آسمان خراب گشته بر سرم

بدون تو یه ماهی بدون تنگ

بدون تو سكوت مرده ای خموش

بدون تو ستاره ای بی فروغ

بدون تو پرنده ای شكسته بال

بدون تو شبم - شبی كه ندارد او سحر

بدون تو غروب غم گرفته ام

بدون تو یه ابر تكه پاره ام

بدون تو...

نمی كنم بدون تو زندگی

بدون هیچ معطلی

 

 



آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کمی تا قسمتی برفی و آدرس secretlap.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 16700
تعداد مطالب : 12
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1